dron fotografia ślubna filmowanie z powietrza

Jak wykorzystać zdjęcia z drona podczas pleneru ślubnego?

W tym artykule dam Ci kilka wskazówek i przybliżę Ci kilka faktów dotyczących fotografowania dronem i wykorzystania ich w fotogafii ślubnej.

Córka mojego przyjaciela poprosiła o to, abym fotografował na jej ślubie i weselu. Oczywiście zlecenie obejmowało także plener. W czasie (pierwszej rozmowy z młodą parą) dowiedziałem się, że przejazd z kościoła do sali weselnej będzie miał bardzo nietypowy przebieg. Kamila i Michał wymyślili, że połowę drogi przepłyną w łodzi.

Przez samo centrum Bydgoszczy (stare miasto) w malowniczy sposób przepływa Brda. Tak wygląda z lotu ptaka. Zdjęcie wykonał Marek Włodek przy pomocy drona.

Jak fotografować plener ślubny dronem. Zdjęcia ślubne z powietrza

Pomyślałem, że oprócz fajnych ujęć fotograficznych z łodzi i z brzegu, warto by pokusić się o sfilmowanie tej sesji fotograficznej. Filmowanie dronem okazało się najbardziej odpowiednim rozwiązaniem.

Mój znajomy, (którego wcześniej fotografowałem podczas jego ślubu,) ma firmę świadczącą usługi dronami. Oprócz profesjonalnych pomiarów geodezyjnych i wykonywania map przestrzennych, drona można wykorzystać także do filmowania i fotografowania ludzi.

Przy tej okazji chcę Ci powiedzieć trochę na temat możliwości i ograniczeń drona. W fotografii ślubnej wykorzystujemy aparaty z matrycami powyżej 10 megapixeli. Jeśli więc zdjęcia z drona mają być uzupełnieniem to możemy tutaj mówić jedynie o wykorzystaniu droższych dronów (od 4 tysięcy złotych w zwyż). Tego typu urządzenia mają kamery umożliwiające filmowanie z rozdzielczością 4K. Do drona, z którego zdjęcia możecie oglądać w tym artykule umocowana jest kamera z matrycą 12 megapikseli.

Przyznam się, że nie wiele wiedziałem o możliwościach i ograniczeniach drona. Fotografia ślubna za pomocą drona wydawała mi się na wyrost. Jednak teraz oglądając efekty jestem pewny, że warto wykorzystać dron do ujęć z powietrza. Takie ujęcia (stopklatki) mogą być z powodzeniem wykorzystane w fotoksiążce. Fotografowanie z drona przy rozdzielczości 4K umożliwia późniejsze skadrowanie ujęć. Ale są też ograniczenia, o których boleśnie przekonałem się właśnie podczas opisywanej sesji.

Chcę podzielić się tą wiedzą, a zwłaszcza przekazać Ci jak przygotować scenariusz sesji plenerowej, gdzie filmowanie z lotu ptaka jest tylko jednym z elementów. Nie uwierzysz, ale możesz upiec dwie pieczenie na jednym ogniu: ciekawe video i wspaniałe fotografie z wielu ujęć.

Fotografie do tego artykułu wykonał Marek Włodek GIS-DRON http://www.gisdron.com.pl/

cdn.

Jeśli Cię to interesuje zaglądaj na ten blog. Wkrótce więcej…