Jak fotografować dzieci - PoradyFotografa.pl - Portret niemowlaka w sepii

Portret niemowlaka – z głębokiego archiwum

Nowy video kurs Szymona Zduńczyka, o którym pisałem wczoraj natchnął mnie, aby przeszukać moje archiwum. Szukałem w materiałach, które mogą przydać się Tobie, czyli w publikacjach. Kilka takich materiałów znalazłem. Pokażę Ci je w kolejnych postach, a tym czasem najstarszy z nich…

Na moim starym blogu, z datą 11 grudnia 2008, znalazłem taki oto post.

Niecały miesiąc temu „urodziliśmy córeczkę”. Od tamtego czasu zrobiłem już kilka zdjęć, ale właściwie nie jestem z nich zadowolony. Chciałoby się zrobić zdjęcie na miarę Anne Geddes. Dzisiaj udało mi się zrobić fotkę, którą uznałem za dobry portret.

Pokażę Ci kolejne kroki przy obróbce.
Oto oryginał w pomniejszeniu.

Zuzanna portret - oryginał

Oczywiście to ujęcie wymaga kadrowania. Spodobała mi się wisząca rączka Zuzi i postanowiłem, że kadrowanie będzie zbliżone do kwadratu. A oto efekt.

Zuzia portret wykadrowany

Oprócz wykadrowania wykonałem tzw.inteligentne poprawienie jakości w programie Photoshop Elements 6.0 . Jak przystało na prawdziwy portret trzeba się pozbyć koloru. Uznałem, że fajnie będzie przedstawić to ujęcie w sepii.

Zuzia portret w sepii

Teraz trzeba popracować nad tłem i paproszkami. Klonowanie jest w tym przypadku najlepsze.

 

Zuzia portret retuszowany

Już trochę lepiej, ale trzeba trochę poprawić głębię ostrości. Narzędzie blur na brzegach tła i fragmentach ubrania zrobi swoje.

Zuzia portret blur (zmiękczenie tła, głębia ostrości)

Dodajmy jeszcze ramkę – i gotowe.

Zuzanna portret obramowanie

Szeroka biała ramka poprawia czytelność fotografii.
A teraz kliknij w miniaturkę poniżej i zobacz fotkę w rozmiarze 800×800 pixeli.

 

 

Jak wkurs foto-oko dziecieca fotografiaidzisz koncentrowałem się w tym starym poście wyłącznie na obróbce. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o fotografowaniu dzieci zobacz 20 minutowe video Szymona Zduńczyka. Tam też możesz zapisać się na bezpłatny kurs i wziąć udział w konkursie z nagrodami. Nagrody to ponad 2500 zł i książki. Kliknij w obrazek obok albo link
http://bit.ly/foto-oko-dzieci-2-poradyfotografa

Miło mi będzie, jeśli skomentujesz ten post tutaj poniżej…